Fotografia – poruszające się obiekty.
Dowiedz się na czym skupić uwagę podczas fotografowania poruszających się obiektów.
Jednym z powodów, dla których profesjonalni fotografowie sportowi robią świetne zdjęcia, jest to, że rozumieją, co fotografują, więc wiedzą, skąd fotografować i jak prawdopodobnie rozwinie się akcja.
Sport to świetny temat, który można kręcić na wiele różnych sposobów. Lokalne maratony i wyścigi rowerowe są dobrym punktem wyjścia, jeśli wcześniej nie uprawiałeś sportu, ponieważ jest wiele osób do sfotografowania (więc tracisz okazję), a obiekty poruszają się w dość przewidywalnym kierunku, co ułatwia śledzenie im.
Sporty takie jak piłka nożna są nieco trudniejsze, ponieważ ruchy zawodników są mniej przewidywalne, ale fotografowanie ich jest przyjemne.
Podobnie możesz zastosować te same zasady do zwierząt. Twój pies lub zwierzęta, takie jak konie, są nieco bardziej przewidywalne lub podatne na trenowanie i na początek mogą być dobrymi ruchomymi obiektami.
Przygotuj się
Chociaż możesz fotografować poruszające się obiekty w trybie pojedynczego zdjęcia i podczas ręcznego ustawiania ostrości, prawdopodobnie odniesiesz znacznie większy sukces, jeśli ustawisz aparat na ciągłe fotografowanie w trybie ciągłego autofokusa.
Te opcje mogą jednak dość szybko wyczerpać baterię aparatu, więc upewnij się, że jest w pełni naładowana i weź zapasową, jeśli taką masz.
Powinieneś także użyć najszybszych kart pamięci, jakie posiadasz, i sformatować je, aby usunąć wszystkie istniejące obrazy i przygotować je do sesji.
Przed rozpoczęciem fotografowania zrób kilka zdjęć próbnych aparatem, aby dowiedzieć się, ile można uchwycić w jednej serii, zanim tempo spadnie lub całkowicie się zatrzyma.
Nagrywanie plików RAW daje większe możliwości dostosowywania obrazów po ich przechwyceniu, ale może ograniczyć liczbę obrazów, które można uchwycić w serii. Jeśli uznasz, że musisz zwiększyć głębię zdjęć seryjnych aparatu, przełącz się na robienie tylko plików JPEG.
Długie, jasne obiektywy są często najlepszą opcją, ponieważ nie musisz być bardzo blisko akcji, a oprócz rozmycia tła, duży otwór przysłony umożliwia korzystanie z krótkich, zatrzymujących ruchy migawki.
Fotografuj w trybie preselekcji migawki lub ręcznym trybie ekspozycji, aby ustawić odpowiedni czas otwarcia migawki. Tryb automatycznej czułości może być przydatny, ponieważ aparat w razie potrzeby zwiększy czułość, aby umożliwić krótką ekspozycję.
Nie lekceważ czasu otwarcia migawki wymaganego do zatrzymania poruszającego się obiektu. Aby uzyskać ostrość niektórych obiektów, takich jak piłkarze, może być wymagany 1/1000 s lub szybszy.
Sprawdź najnowsze wiadomości ze świata motoryzacji. Blog o samochodach pokaże ci jak zadbać o swoje auto,
Focus
Ustawienie w aparacie trybu ciągłego AF umożliwi dalsze ustawianie ostrości obiektywu między ujęciami tak długo, jak długo naciśniesz spust migawki. Wyzwaniem jest utrzymanie aktywnego punktu AF nad obiektem.
Aparaty bezlusterkowe wprowadziły opcję śledzenia AF, która ma na celu przesuwanie punktu AF, gdy obiekt zmienia położenie. Podczas gdy na początku tempo chodzenia było często ich ograniczeniem, z czasem algorytmy i technologia AF uległy poprawie, a aparaty znacznie lepiej radziły sobie z bardzo szybko poruszającymi się obiektami.
Co więcej, tryby Eye AF i Animal Eye AF zostały wprowadzone w ostatnich latach z rozpoznawaniem twarzy i obiektu. Prawie każdy producent, od Sony, przez Nikona, po Canona i innych, wprowadził własną wersję tego. Tryby te zostały dodatkowo ulepszone poprzez aktualizacje oprogramowania sprzętowego, aby zapewnić śledzenie w czasie rzeczywistym, nawet w przypadku bardzo szybkich obiektów.
Inne aparaty mają opcje, które pozwalają określić, które punkty AF będą używane do śledzenia obiektu, jeśli oddali się od pierwszego punktu.
Może to być mała grupa punktów lub każdy dostępny punkt. Zajrzyj do instrukcji obsługi, aby zobaczyć, jakie opcje ma Twój aparat i poeksperymentuj z nimi.
Nawet jeśli aparat ma możliwość śledzenia obiektu, zazwyczaj najlepiej jest zachować początkowy punkt AF, wybrany pierwotnie, nad obiektem. Wykonuj delikatne, równomierne ruchy, aby podążać za celem.
Jeśli używasz ciężkiego teleobiektywu, spróbuj użyć monopodu. Może to pomóc ustabilizować sytuację, wyeliminować pewne wahania w górę i w dół.